آیا نقره‌ی استرلینگ ۹۲۵ لکه‌دار یا کدر می‌شود؟

آیا نقره‌ی استرلینگ ۹۲۵ لکه‌دار یا کدر می‌شود؟

پاسخ سریع: بله؛ اما با مراقبت صحیح می توان از این موضوع پیشگیری کرد. در اینجا راه‌کارهایی برای اینکه نقره‌ی خود را مانند روز اول نگه‌دارید و همیشه خوب به نظر برسد آورده شده است.

 

نقره‌ی استرلینگ در بین کسانی که به طور منظم اهل انداختن زیورآلات هستند، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. اگر به دنبال جواهرات زرق و برق دار هستید که بتوانید تقریباً در هر مناسبتی بپوشید، نقره استرلینگ احتمالاً باید از اولویت‌های شما باشد.

 

جواهرات نقره اگر از نقره‌ی با کیفیت بالا ساخته شده باشند، می‌توانند برای چندین دهه دوام داشته باشند و در واقع به همین دلیل مواد اصلی مورد استفاده در بسیاری از کالکشن‌های برندهای مختلف‌اند. هنگامی که از نقره به درستی مراقبت شود، هیچ گزینه‌ی اقتصادی دیگری به جز نقره استرلینگ وجود ندارد که ارزش خرید بالایی داشته باشد.

 

سؤال رایجی که اغلب مردم در هنگام خرید نقره‌ی ۹۲۵ برای اولین بار می‌پرسند این است: “آیا نقره استرلینگ لکه‌دار می شود؟”

 

پاسخ این است – بله، ممکن است. نقره‌ی استرلینگ آلیاژی است از 92.5 درصد نقره و 7.5 درصد از سایر فلزات. برخی از آن فلزات دیگر، در درجه اول مس، می‌توانند در اثر تعامل با رطوبت موجود در هوا، زیورآلات نقره استرلینگ را به مرور زمان کدر کنند.

خوشبختانه، راه‌کارهای مختلفی برای کاستن امکان تیرگی زیورآلات نقره‌ای که می‌پوشید وجود دارد که به چند مورد آن در زیر اشاره شده است:

 

زیورآلات نقره‌ی خود را به درستی نگه‌داری کنید

اولین کاری که باید برای جلوگیری از کدر شدن جواهرات نقره انجام دهید این است که هر زمان که آن را نمی‌پوشید، آن را به درستی نگه‌داری کنید.

 

اغلب اوقات، مردم زمانی که از زیورآلات نقره‌ی خود استفاده نمی‌کنند، آن‌ها را روی میز یا کمد خود به حال خودشان رها می‌کنند. این راه درستی برای نگه‌داری ایمن نقره نیست.

 

مادامی که زیورآلات نقره را نمی‌اندازید، باید آن‌ها را در قسمتی خنک و تاریک بگذارید و باید دور از نور خورشید، رطوبت و گرما باشد.

 

همچنین گذاشتن هر کدام از زیورآلات نقره در پلاستیک‌های وکیوم و خالی کردن هوای آن‌ها می‌تواند از اقدامات مفید برای جلوگیری از تماسشان با آلاینده‌هایی که می‌تواند منجر به تیرگی یا کدر شدنشان شود، است.

 

حتی ممکن است برخی افراد، برای تضمین صد در صدی عدم سیاه شدن نقره‌های خود، نوارهای کاغذی ضد تیرگی مخصوص نقره خریداری کنند و در کنار زیورآلات نقره استرلینگ خود بگذارند.

 

آن را دور از رطوبت نگه دارید

اگر روزی به طور اتفاقی فراموش کردید که زیورآلات نقره خود را به تن دارید و به داخل استخر پریدید یا حواستان نبود و جواهرات نقره خود را زیر دوش پوشیدید، نه دنیا و نه عمر نقره‌ی شما به پایان رسیده است!

 

اما رطوبت یکی از مواردی است که تقریباً به طور قطع موجب سیاهی یا کدر شدن نقره‌ی شما می‌گردد؛ بنابراین باید به هر قیمتی آن را از رطوبت دور نگه دارید.

 

هرگز نباید جواهرات نقره‌ی خود را در حمام رها کنید که در معرض رطوبت قرار گیرد. همچنین باید تعداد دفعاتی را که زیورآلات نقره‌ی خود را در استخر، جکوزی و … می‌پوشید، به حداقل برسانید.

 

بهتر است مطمئن شوید که جواهرات نقره‌ی خود را در هیچ‌گاه بی جهت در معرض آب قرار نمی دهید؛ چرا که رطوبت یکی از بزرگترین دشمنان نقره است و در صورت قرارگیری نقره در معرض رطوبت به طور مکرر، دیگر « آیا نقره کدر می‌شود؟» سؤال شما نخواهد بود زیرا خودتان شاهد تیره شدن آن خواهید بود.

 

پس از هر بار پوشیدن آن را پاک کنید

هر بار که زیورآلات نقره‌ی خود را در می‌آورید، باید آن را به محل نگه‌داری مناسب خود برگردانید. اما قبل از انجام این کار، بهتر است یک پارچه نرم خشک بردارید و آن را پاک کنید.

 

لازم نیست خیلی وسواس‌گونه تمام سوراخ سنبه‌های زیورآلات خود را تمیز کنید، به خصوص اگر هیچ نشانه‌ای از کدر شدن مشاهده نکنید؛ اما با پاک کردن جواهرات خود، هر چیزی را که به طور بالقوه می‌تواند بعداً باعث ایجاد مشکل شود را پاک می‌کنید.

 

با اولین علامت تیرگی آن را تمیز کنید

در برخی مواقع، احتمالاً مقدار کمی رنگ تیره روی زیورآلات نقره‌‌ی خود خواهید دید. نگران نباشید!

 

اگر با پارچه نمی‌توانید این لکه‌های جدید را از بین ببرید، با انجام مراحل زیر می‌توانید به لکه‌گیری و درخشندگی مجدد زیورآلات خود کمک کنید:

 

یک فنجان را با آب گرم و چند قطره صابون ظرفشویی ملایم پر کنید

زیورآلات نقره خود را در فنجان قرار دهید و به آرامی جواهرات خود را با دست بشویید تا نقاط تیره‌ی آن پاک شود.

با استفاده از یک سواب پنبه‌ای یا گوش پاک‌کن نقاط تنگی که با دست قابل دسترسی نیست، پاک کنید.

از مسواک کودک برای تمیز کردن هرگونه لکه‌ای که نمی‌توانید با دست تمیز کنید، استفاده کنید‌.

زیورآلات نقره‌ی خود را از فنجان خارج کنید، آن را پاک کنید و سپس اجازه دهید در هوا خشک شود و در پایان آن را در محفظه‌ی مناسب نگه‌داری قرار دهید.

تا زمانی که مراحل گفته شده را دنبال کنید و اجازه ندهید قبل از قرار دادن زیورآلاتتان در جای مخصوصش، رطوبتی روی آن ایجاد شود، می‌توانید با خیال راحت تمام لکه ها را از روی آن پاک کنید.

 

*روش ثنوله: کشیدن قسمت‌های لکه‌دار نقره بر روی فرش، موکت یا پارچه‌ی نمدی، در پاک کردن لکه‌‌های زرد رنگ بسیار مؤثر است.

 

از مواد شیمیایی قوی استفاده نکنید

افرادی هستند که به علاقه مندان به جواهرات نقره توصیه می‌کنند از انواع ترکیب‌های دیوانه‌کننده برای تمیز کردن جواهرات خود استفاده کنند. به عنوان مثال، برخی افراد از خمیر دندان و جوش شیرین برای تمیز کردن جواهرات استفاده می‌کنند.

 

شما اجازه دارید هر چیزی را که می خواهید امتحان کنید، اما در بیشتر موارد، چنین چیزهایی می‌توانند سطح یک زیورآلات را خراش دهند یا باعث خورده شدن آن شوند.

 

همچنین مواد شیمیایی قوی دیگری مانند سفید کننده و استون وجود دارد که گاهی مردم آن‌ها را برای تمیز کردن لکه‌های روی نقره‌هایشان امتحان می‌کنند. این چنین موادی، در واقع می‌توانند سطح رویی نقره را از بین ببرند و به مرور زمان جلوه‌ی درخشان و زیبای آن را از بین می‌برند. هرگز نباید از این گونه مواد شیمیایی برای تمیز کردن جواهرات خود استفاده کنید.

 

آن را همیشه به تن داشته باشید

پس از خواندن تمام این نکات، ممکن است تمایل داشته باشید که جواهرات نقره خود را مادام‌العمر در جعبه‌ی مخصوصش بگذارید و هرگز آن را نپوشید. اما این باید آخرین کاری باشد که انجام ‌می‌دهید.

 

اگر می خواهید زیورآلات نقره خود را به بهترین شکل حفظ کنید، مؤثرترین راه این است که همیشه آن را بپوشید؛ چرا مه روغن‌های طبیعی پوست به براق ماندنش کمک می‌کند. تا زمانی که همیشه پس از درآوردن نقره و قبل از گذاشتنش در جای خود آن را تمیز کنید، احتمالاً تا ابد درخشان و مثل روز اول باقی بماند.

 

آیا نقره‌ی استرلینگ لکه دار می‌شود؟

فقط در صورتی که خوب از آن مراقبت نکنید

 

همانطور که مشاهده کردید، پاسخ به سؤال “آیا نقره‌ی استرلینگ لکه‌دار می‌شود؟” پاسخی نیست که اکثر مردم دوست دارند بشنوند؛ اما این نباید شما را از سرمایه‌گذاری روی نقره‌ی استرلینگ باز دارد! تعداد زیادی گوشواره ، گردنبند و … در تنوع‌های مختلف برای انتخاب در فروشگاه ثنوله وجود دارند.

 

منبع: وبسایت رومادیزاینر

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *